Pages

Tuesday, May 15, 2012

Enam Belas Mei Dua Ribu Dua Belas

16 Mei 2012. Penulis pasti sekarang heboh di laman sesawang Facebook pembaca terkait dengan tarikh ini. Malah penulis juga salah seorang yang menghebohkan tarikh ini ^____^



Selamat Hari Guru penulis ucapkan kepada semua guru yang ada di Malaysia. Khusus buat guru - guru penulis di SMK ( Agama ) Tun Ahmad Zaidi, SK ( Agama ) Datuk Haji Abdul Kadir Hassan, SK ( Agama ) Bintulu dan Tadika Hikmah Bintulu. Umum buat semua guru yang merasakan dirinya adalah guru ^_____^

Eh Ara, guru di MATRI takkan dah lupa?

Senyum. Penulis tidak pernah lupakan pendidik di MATRI. Malah sentiasa mendoakan mereka. Terutama pendidik yang sudah di jemput kembali oleh Sang Pencipta. Pendidik di MATRI mempunyai tempat tersendiri dalam hati penulis. Pendidik yang penulis maksudkan di sini bukan hanya guru di MATRI. Namun tukang kebun, kerani dan kaki tangan MATRI turut termasuk sebagai pendidik. Kerana itulah pendidik MATRI mempunyai tempat yang istimewa di hati penulis.

Berat sebelah!

Maaf jika penulis berat sebelah. Penulis sangat menghargai jasa semua guru yang pernah mengajar penulis. Tanpa mereka, penulis tak kan mampu menjejakkan kaki ke menara gading. Dan pasti penulis turut mendoakan mereka. Cuma penulis khaskan untuk pendidik di MATRI kerana mereka bukan sahaja memberi ilmu pada penulis namun turut mengenalkan penulis pada dunia DnT. Di sebabkan itulah mereka istimewa di hati penulis.

Dan, paling amat sangat takkan pernah penulis lupakan adalah murabbi super mantap yang dari penulis kecil sampai la sekarang tak pernah jemu mendidik penulis menjadi insan membawa manfaat pada orang lain. Malah sangat penyabar sifatnya mendidik seorang yang degil seperti penulis. Jazakumullah khairan kasira. Sejujurnya ucapan terima kasih ini tidak cukup untuk kalian. Hanya DOA yang mampu penulis iringkan bersama hati yang sangat menghargai. Terima kasih Mama Baba, Abang, Ahmad, Aya dan Ameek. 

Eh, apasal abang - abang dan adik - adik termasuk sekali?
 
Pada dasar mata kasar memang tak terlihat seperti mereka murabbi super mantap. haha. terkondem kamu orang pulak.  Namun jauh di dasar lubuk hati penulis, mereka sedikit sebanyak telah banyak mengajar penulis. Turut bersama - sama membentuk peribadi penulis. Merekalah yang paling mengenal penulis dari kecil sehingga sekarang dan mereka lah yang tak pernah meninggalkan penulis dalam memproses diri ke arah yang lebih baik. Hatta belajar di peringkat pengajian tinggi pun kami tetap bersama. Tiadalah yang lebih mengenal penulis melainkan mereka. Jazakumullah khairan kasira buat abang - abang dan adik adik sara ^__________________^

Namun sering kali tiba tarikh tersebut, pasti kita berpusu - pusu mengewish Selamat Hari Guru kepada semua guru kita. Kalau bole, dari lecturer sampailah guru tadika, pasti kita takkan pernah lupa. penulis lettew.  Tanpa kita sedari ada guru yang kita lupa untuk di hargai. Padahal jasanya melebihi  dari guru - guru kita yang ada. 

Sang kekasih, sang murabbi, sang pemberi cahaya dan sang perindu syurga, itulah murabbi kita Rasulullah S.A.W. Tiada kata yang mampu penulis ungkapkan bagi menggambarkan jasa beliau pada diri penulis dan pasti pada diri para pembaca sekalian. Terlalu banyak. Banyak sehingga tidak mencukupi satu hari untuk penulis ceritakan.

Sang murabbi inilah yang penulis rindukan di setiap hembusan nafas. Moga penulis di beri kesempatan untuk bertemu dengan beliau kelak si Syurga sana. Amin Ya Rabb.

______________________________________________________________________________

Teringat zaman jadi teacher di Briliant Kindy 3 tahun dulu. I got soooooooooooooooo many present on Teacher's Day from my precious student. Huaaaa, really love and miss them badly. Now all of them already in primary school. Grown up already ^____^

some of them ^____________^

No comments: