Pages

Wednesday, January 27, 2010

Ini Cerita Saya.. (^__^)

uish, kenapa lah penulis agak seronok bila result dah keluar ni...he3...alhamdulillah result penulis memuaskan...memuaskan jea bukan amat memuaskan...masih banyak yang perlu di baiki...kalau boleh nak dapat 3.5 ke atas untuk setiap sem...baru bebaloi belajar jauh-jauh...he3...buat mama tercinta, Insya-Allah penulis akan lebih serius dan cuba perbaiki matapelajaran yang dari dulu memang penulis bermasalah iaitu ARAB!ha3...

ARAB??kenapa la dari sekolah rendah penulis ni tak pernah nak serius bila menjawab...hu3...waktu sekolah menengah pula pecah rekord masa SPM...rekord apa, biarlah menjadi rahsia walaupun dah ramai yang tahu...[ bagi yang tahu, diam - diam suda..he3]...rekord yang pertama yang berlaku kat sekolah penulis dan ada pula yang mengikuti...serba salah pula penulis jadinya...

erm, sekarang ni penulis masih bercuti untuk sem yang pertama...lama cuti ni...boleh bina lemak juga penulis dan rakan - rakan serumah yang lain...he3...cuti dari tengah bulan satu sampai hujung bulan 2...memang otak boleh jadi tepu kalau tak di asah dengan buku - buku pelajaran...he3...

walaupun cuti, halaqah berjalan seperti biasa...itu yang terpenting...kalau mula - mula ikut halaqah di sini, penulis agak kekok tapi lama kelamaan penulis menjadi tranlator antara orang Indonesia dan Malaysia...kekadang ahli halaqah yang Indonesia tak faham apa yang ahli Malaysia cakap...begitu gak sebaliknya...so, penulis la buat - buat pandai jadi translator...he3...hari ni pula halaqah penulis akan iftar jama'i bersama - sama di rumah sewa penulis...ahli halaqah Malaysia wajib masak makanan khas dari Malaysia...siap kena warning ag dengan sorang ahli halaqah Indonesia jangan beli makanan dari luar...he3...makanan luar???memang kitaorg tak beli pun...beli kalau sibuk dengan kuliah sampai tak sempat nak masak jea...lebih selamat kalau makan makanan yang di masak sendiri...terjamin bersih 100% so nanti xde la insiden sakit perut sampai masuk toilet 15 kali sehari...ha3...

cuti ni nak buat apa r???any idea dr pembaca???hu3...penulis buat masa nie 24 jam menghadap laptop jeala...sampai tak tahu keadaan dari luar bilik penulis...sampai dapat gelaran puteri bertapa...he3...sapa punya nama la diorg g cilok...he3...cuti ni memang penulis tak boleh lari dari layan Korea + Japan = KorPan la...hu3...dah memang tak tahu nak buat pe, tengok jeala KorPan drama...nak layan Indon drama panjang berjela - jela...pastu banyak scene yang buat penulis sendiri sakit hati...memang la pembuat cerita 2 dah berjaya coz dah boleh pancing emosi penulis, tapi yang tak seronoknya, mula r mulut penulis dan rakan - rakan serumah nak marah padahal hanya cerita jea pun...ho3...

erk, otak penulis dah blur..he3..penulis nak mengundur diri buat sementara waktu...besok2 kita bercerita lagi...he3...

~mengharapkan doa kalian~

1 comment:

needa said...

Apapun yg kita buat bertolak dr niat lilLLAH Ta'ala.I.Allah that's can be a push towards excellences,struggle and there's no such of keja sambil lewa..in condition of keja yg di RedhaiNya..