Pages

Saturday, October 9, 2010

Keluarga Kami (^__^)


Semalam penulis selongkar laptop nak tengok gambar - gambar yang ada. Then terjumpa la 2 gambar nie. Bila tengok gambar nie kedudukan kami sama so mcm menarik jea nk di cantumkan.

Gambar yang kat kiri tu di ambil masa keluarga penulis datang bercuti di Indonesia tahun lepas. Yang kat kanan pulak penulis dah xingat yang pasti zaman hingusan kami 5 beradik. Hehe

Bila tengok gambar keluarga, penulis jadi rindu nak duduk bersama. Tapi bila penulis kat rumah, suka jugak la memerap dalam bilik. Sampai kena marah. Hehe.

Mungkin salah satu faktor penulis suka memerap dalam bilik sebab dah terbiasa sejak kecil kot. Kalau rajin tu, macam - macam cerita penulis akan tulis. Kalau malas, baca novel la jawab nya. (^__^) Tapi cerita - cerita yang penulis buat tak pernah pun nak di tunjuk kan kat siapa2. Just buat untuk diri sendiri jea. Hehe.

Dulu pernah janji kat sorang kawan nie yang penulis nak buat satu cerita kat dia. Tapi sampai sekarang penulis tak bagi2 lagi kat dia. Hehe. Tak pa la, bukan penting sangat pun. Nanti kalau penulis rajin, buat kot satu blog khas untuk penulisan2 yang ada. *macam yea jea nak buat*

Erm, banyak cerita yang nak di ceritakan sebenarnya tapi bila dah mula menulis, macam hilang dah semua tu dalam kepala. Aiya!

Hah, sebelum nie kami para senior ada buat ospek untuk adek - adek junior. Dan yang bestnya kali nie, ketua pelajar M'sia di Surabaya orang yang ikut tarbiyah so dia mewajibkan semua adek - adek junior untuk ikut usrah.


Pada mulanya penulis memang gembira tapi bila dengar fedback dari adek - adek junior, rasa macam nak gelak pun ada, rasa macam risau pun ada. Ok, diorg datang dari golongan "biasa". Maksudnya golongan yang belum di sentuh apa itu tarbiyah. Jadi masing - masing blur. Siap ada yang tanya, usrah tu ada effect kat pointer ke? Kalau takda, malas la nak ikut. Erk? terkesima sementara bila dengar statement macam tu.

Jadi penulis bincang dengan sepupu macam mana nak atasi masalah nie. Diorg nie xboleh trus di bawa untuk ikut usrah sebab nanti takutnya diorg tak boleh nak terima. So kami fikir kami perlu untuk buka minda diorang sikit demi sedikit tentang tujuan hidup kat dunia nie.

Bila diorang dah faham, baru lah dapat membentuk satu usrah. So kami ingat nak buat mengikut metod yang di gunakan masa kami kat bintulu dulu. SOS! Yup, itu yang terbaik yang kami rasakan sekarang nie. Cuma masalah nya, nak buat kat mana???

Oho, kena bincang balik benda nie dengan orang atasan. Mana boleh main aci redah jea kan? Tapi sekarang diorang tengah busy dengan Bandung Games yang diadakan di Bandung. ngee~ Kami kena cepat sebab dah ada " virus - virus " mula menyerang fikiran mereka untuk tidak join " keluarga kami".

Uhuk, terbatuk penulis baca balik ayat - ayat kat atas. What de skema punya ayat la penulis dah taip. Hehe. Penulis masih dalam mood assignment nie. Tu yang ayat skema mengikut aturan. Ngeee~ Penin suda!

" Ya Allah, KAU permudahkan lah semua urusan kami untuk berjuang di jalan MU. KAU berilah kami kekuatan agar kami tidak gugur dalam menegakkan syariat MU. KAU lindungilah kami agar kami berasa selamat dalam pengawasan MU. Dan KAU kuatkan lah ikatan hati - hati kami agar kami sentiasa bersama - sama dalam menyebarkan Islam di serata dunia. Amin Ya Rabb Alamin! "

No comments: