Pages

Thursday, September 9, 2010

Tahniah, Anda Berjaya!

Alhamdulillah akhirnya kita berjaya dalam melawan nafsu dari bermaharajalela di hati kita selama di bulan ramadhan yang penuh berkah ini. Itulah kemenangan yang sangat menggembirakan meskipun ramadhan telah meninggalkan kita menjelang marghib tadi.

Syawal? Raya? Lebaran? Eid ul Fitr? Hari Kemenangan? Nama yang berbagai tetapi hanya membawa satu makna. (^__^)

Ok, ayat tak skema plak! Hehe. So, mesti sekarang nie ramai yang buzy dengan persiapan raya. Penulis pulak buzy menghadap laptop padahal tak ramai pun yang on9 malam nie. Hehe.

Bahang raya memang sangat terasa la kat rumah nie. Dengan kek lapis yang beraneka ragam, biskut - biskut yang mengancam. Pergh! Silap hari bulan habis dimakan oleh penulis sorang - sorang. Hehe.

Time penulis sibuk menaip nie, family yang lain tengah buzy iron baju raya. Lelaki lebih cepat dari perempuan plak dalam bab nie. Nak jea tumpang sekaki kat diorang minta tolong iron kan baju n tudung. Haha.

Bestnya raya tahun nie! Kami family sebelah mama semuanya kumpul. Yang dari Terengganu dan KL semua turun Sarawak. Syok r! Dah lama tak raya ramai - ramai macam nie. Last pun tahun 2000. So dalam 10 tahun tak pernah raya ramai - ramai mcm nie kat kampung. Huhu.

Buat family sebelah baba, tahun depan kita raya kt kuching macam dulu - dulu nak? Kita konvoi ramai - ramai then lumba sapa paling cepat sampai destinasi. Haha. Rindu la nak raya ngan family belah baba. :(

So, penulis ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR DAN BATIN. Penulis minta maaf kat semua yang mengenali diri ini dari hujung tudung hinggalah hujung stoking. :P

Dan AWAK, S minta maaf banyak2. Terlalu banyak bahasa yang kasar S gunakan b4 nie. Sekali lagi S minta maaf. Anggap jea lepas nie takda papa yang berlaku k. 0-0. Enjoy ur raya! Act, i'm still anggap U as my friend. (^__^). So, good luck in everything what u do. And please, do pray for me. (^__^)

2 comments:

Nur Areefah said...

سلامت هاري راي عيدالفطري. معاف ظاهير دان باطين

Haruno Hana 하나 said...

he~~~
Salam Aidilfitri :)