Pages

Sunday, November 7, 2010

Erti Persahabatan

Tengah borink - borink aku bukak la folder music.
Then tekan folder nasyid and play all.
Lagu first keluar lagu " Erti Persahabatan".

Hembusan bayu lembut bertiup
Deru ombak yang memukul pantai
Sayu hati bila terkenangkan
Memori indah kita bersama

Dengarkanlah lagu kuciptakan
Tanda ingatan tulus buatmu
Moga abadi di sanubari
Bersemi buat selamanya

Segala yang manis pasti ada pahitnya
Begitulah jua hidup bersama
Segala yang indah jadikan hiasan
Segala yang buruk jadikan sempadan

Masih segar di ingatan ku sentiasa
Kenangan menggamit rasa
Tempuhi onak dan duri
Itulah yang diharungi
Janji yang telah kita bina
Tetap kekal dan abadi

Marilah suburkan kembali
Hubungan dengan kejujuran
Leraikan segala impian
Buktikan dengan keikhlasan

Moga persahabatan ini
Mengajar erti kehidupan
Dengan rahmat tuhan yang ESA
Bahagia selamanya


Argh! Hati ku di gamit rindu sekali lagi.
Wajah - wajah sahibah MATRI Gen- 14 satu - satu terbayang.
Bila agaknya kami boleh berkumpul semula...?
Persoalan yang sukar untuk dijawab oleh kami semua.

Sungguh aku sangat rindu kan mereka semua.
Mereka adalah teman dunia dan akhirat ku.
Meskipun terkadang ada masalah, tetap kami akan selesaikan dengan cara berhemah.
Walaupun terkadang ada berbalah kata, tetap mereka sentiasa di hati aku.

Meskipun 3 tahun saja masa aku bersama mereka, ukhuwah yang terbina benar - benar utuh dan sulit untuk aku melupakan.
Apakah ini dinamakan persahabatan yang sebenar???
Moga ALLAH redha persahabatan kami.

Sungguh aku sangat menyayangi kalian kerana ALLAH.
Tiada yang bisa memisahkan tali persahabtan kita melainkan mati.

Terkenang dengan Arwah Jannah Sani.
Seorang yang sangat ceria dalam batch kami.
Bila agaknya aku dapat jumpa dengan Jannah eh?
Sungguh aku rindukan dia. T_T

Buat semua sahibah - sahibah ku, dimana pun kita berada, sematkanlah ALLAH dihati - hati kita. Semaikan lah ayat - ayat amaran dari NYA di hati kita agar kita sentiasa berwaspada. Jadilah mawar berduri yang tidak mudah disentuh oleh siapa pun. D&T janganlah di tinggalkan kerana itulah makanan hati kita. Sungguh aku sentiasa mendoakan kalian kerana sayang ku pada kalian tidak berbelah bagi. (^__^)

No comments: