Pages

Saturday, November 6, 2010

Cerita Hari Ini

07.11.10- Hari ini di Surabaya, Indonesia salah seorang pelajar Malaysia telah berjaya mencapai umur 23 tahun dengan sendirinya.

Haha. Nak buat gaya ala – ala penulis berita tapi failed! Act penulis dah lama tak bukak blog alias tak update blog. So nak menulis agak kaku la sekarang. Cerita memang banyak tapi tak dapat nak diluahkan buat masa nie.

So, mengenai berita di atas*ayat terlalu skema*, salah seorang pelajar Malaysia kat sini tengah ulang tahun. Siapa dia biarlah rahsia dulu. Yang pasti dia nie salah seorang yang penting dalam hidup penulis. (^__^)

Well, kalau tak gaduh memang tak sah kami berdua. Dari zaman tadika sampai sekarang wajib pergaduhan itu berlaku cuma coraknya berbeza. Hehe.

Kalau dulu gaduh ala – ala nak meletup perang dunia ke -3. Tapi sekarang lebih kepada teguran atas rasa sayang seorang abang terhadap adiknya. Opps, kantoi suda. Hehe.

OK, hari nie genap 23 tahun dimana abang sulung penulis menumpang di muka bumi Allah yang sementara nie. Dalam masa tu, banyak benda yang die dah buat. Tak kira la baik atau sebaliknya. Haha.

Dan sekarang, abang penulis tumbuh menjadi seorang yang hebat. Hebat? Hebat teramat lah sangat dalam memancing emosi! Hehe.

Tapi apa yang pasti, kenangan yang penulis tak dapat lupakan hanya satu! Time my big bro ajar macam mana nak tulis huruf ‘a’ kecik. Coz dulu time tadika penulis memang ada masalah dalam menulis huruf ‘a’ kecik. Tapi dengan tunjuk ajar abang penulis, sampai sekarang penulis tersangatlah pandai menulis huruf ‘a’ kecik. Hehe.

Ingat g time tengah buat kerja rumah, abang datang tengok penulis buat kerja. Dengan tiba – tiba dia amek buku. Agak geram la jugak time tu kan. Almaklum time tu kerja nak perang 24 jam. Hehe. Lepas tu die cakap tulis la ‘a’ lawa sket. Penulis cakap xreti. Then die ajar. “ Kalau nak tulis ‘a’ kecik, kena ada ekor kat hujung.” So mulai dari tu penulis buat la ‘a’ kecik yang ada ekor but now ‘a’ tu dah normal la. Hehe.

Kenangan yang penulis tak kan lupakan coz bagi penulis itu adalah satu kenangan yang paling berharga. (^__^).

Kalau siapa yang kenal kami time kecik2 dulu cne, mesti taw kisah kami time kecik – kecik kan? Tapi sekarang apa yang perlu korang tahu, abang adalah seorang penyelamat atau pelindung bagi penulis*but Allah is de 1st one la*. Walaupun terkadang agak rimas. Haha.

So abang, sorry la kalau adek perempuan kamu yang satu – satunya nie degil dan keras kepala. Tapi itulah adek kamu yang terdidik dari kecik. Mungkin ada kenangan yang membuat sarah keras dengan kamu tapi jauh di sudut hati sara, sara sayang kamu. (^__^)

Masa silam kamu sekarang sara tak akan ingat dah. Meskipun pahit bagi sara tapi macam mana pun, kamu tetap abang sara kan? :P

Sekarang kita dah sama – sama dalam dakwah dan tarbiyah. Jom sama – sama kita sebarkan dakwah dan tarbiyah di serata dunia. Kamu dengan cara kamu, sara dengan cara sara. Tapi andai kata sara tersilap langkah, tegurlah TAPI dengan cara yang berhemah. Bukan dengan memancing emosi. Sara sangat TAK suka. K! Hehe.

Semoga dengan bertambahnya umur kamu, seiring dengan bertambahnya amalan kebaikan kamu di dunia ni. Ikhlas kan hati dalam semua perkara. Dan sentiasa berlapang dada dalam setiap perkara. And 1 more, skripsi tu bagi siapkan cepat – cepat. Dah dapat mesej sara b4 nie kan? So paham – paham la. Hehe. Tapi bukan tu la maksud utama sara, yang penting kamu dapat tolong baba sebarkan dakwah dan tarbiyah di bumi sarawak nanti. So cepat – cepat la pulang yea. Hehe.

Ikhlas dari hati, Adek Perempuan Kamu Satu – Satu nya. (^__^)

No comments: