Pages

Saturday, April 9, 2011

DIA sentiasa ada ketika kita memerlukan-NYA

Alhamdulillah, sedikit sebanyak menara assignment berkembar telah runtuh satu persatu. Hehe. Tinggal nak submit dengan lecturer bila tarikh menghantar itu tiba. Sekarang kena tumpu dekat notes pulak sebab ujian pertengahan semester tak lama lagi akan tiba.

Erm, back to the point, nak tanya sikit dengan para pembaca, pernah tak rasa ketika tengah down, Allah izin masa tu jugak lah ramai yang memberi semangat. Ramai yang menghantar mesej berduyun - duyun. Dan Allah izin lagi, kandungan mesej yang diberikan tidaklah jauh berbeza. Tetap mempunyai maksud yang sama. Pernahkah kalian merasakannya?

Well, penulis akui pernah merasakan situasi seperti di atas. Ketika penulis merasa hebatnya ujian yang diberikan oleh NYA, penulis merasa lemah sehingga menitiska air mata. Sangat memerlukan sokongan dan dorongan untuk tabah menghadapi semua ujian yang ada. Allah izin, masa tu jugak lah penulis mendapat sokongan, dorongan dan sebagainya dari bermacam - macam cara. Surat, mesej, bahan bacaan dan sebagainya. Padahal mereka tak tahu pun penulis sedang dilanda arus emosi. ^__^

Terdetik di hati seketika, adakah ini pertolongan dari Allah ketika aku mengharapkannya? Akhirnya penulis sedar dengan sendiri. Dan masa tu jugak lah penulis dapat merasakan cinta dan kasihnya Allah kepada hamba-NYA. Tatkala hamba-NYA bersedih, DIA menggerakkan hati orang lain untuk menggembirakan. Tatkala hamba-NYA alpa, DIA menggerakkan hati orang lain untuk mengingatkan. Tatkala hamba-NYA berputus asa, DIA menggerakkan hati orang lain untuk memberi semangat kepada hamba-NYA. Sungguh besarkan cinta dan kasih Allah pada kita? Dia sentiasa ada tatkala kita memerlukan-NYA.

Namun pernah kah kita terfikir, sudah kah kita menzahirkan rasa cinta dan kasih kita kepada NYA??? Tepuk dada tanyalah iman kita. ^__^

No comments: