Pages

Sunday, November 13, 2011

14. 11. 11.

Tadi sedang duduk bersahaja depan laptop, terpandang tarikh di layar kaca. 13.11.11. Eh, esok bukannya my lil brother SPM ke? Heh, terus hantar mesej bertanya khabar.

Macam biasa, kalau dah nama mesej dengan adik kecil, takda lain yang kami bicarakan, mesti ada sesi 'gaduh' kecil berlaku. Tapi gaduh yang merapatkan ukhuwah. Hehe.

Penulis tak banyak bertanya tentang persediaan SPM kerana penulis sedia maklum adik kecil seorang yang bijak. Jadi penulis mengambil langkah untuk bertanya mengenai hal yang lain supaya adik kecil tidak merasa gugup untuk menghadapi hari esok.

SPM, peperiksaan yang paling di geruni bagi budak sekolah menengah. Percaya atau tidak, bagi yang ingin menduduki peperiksaan SPM, pasti merasa bahwa itulah peperiksaan terakhir mereka. Pemikiran sempit budak - budak sekolah. Hehe. Bagi merek

a jika gagal di SPM, maka gagal lah selamanya. Penulis juga turut berfikir demikian satu tika dahulu. DAHULU.

Baiklah, lupakan hal SPM penulis. Itu sudah menjadi antara sejarah yang terbesar dalam hidup. Apa yang besar, biarlah menjadi rahsia antara penulis dan........ rasanya ramai kot yang dah tahu. Hehe.

Erm, buat adik kecil kakak yang di sayangi, selamat berjuang di medan peperiksaan. SPM bukanlah ukuran yang besar namun sedikit sebanyak ianya membawa impak yang besar buat diri. Kakak tahu adik kecil telah melakukan persediaan yang baik, jadi buatlah sehabis baik untuk esok dan seterusnya. Kakak hanya mampu doakan yang terbaik untuk adik kecil. Ingat, kejayaan adik kecil adalah kejayaan Islam jua. Maka raihlah kejayaan tersebut dengan sebaiknya. Jaga hubungan dengan Allah dan mintalah pertolongan DIA jika adik kecil menemukan kesulitan di medan peperiksaan.

Kami sentiasa doakan untuk kamu adik kecik

Ok, ayat kat atas sangat skema kan Ameek? Kakak pun tak larat nak tulis ayat skema. Haha. Good luck ok? Kakak tahu kamu boleh. Senang jak kot SPM tu. Haha. Ingat, jangan nak buat sejarah tergempak macam kakak pulak. Cukup la kakak yang popular dalam keluarga kita. Kamu tak yah nak rampas takhta kakak. Haha. Ala, kamu kan PENAUK, for sure la semua subjek dah berada di tangan kamu kan? Fizik tu jawab jak dengan yakin walaupun kamu rasa tak bole. +math pun. Kira jak. Serius senang apa. Haha. Tapi kalau Biologi kakak no komen. Tapi kakak tahu kamu master :) Mama dan Baba ada kat sana kan? Untung la kamu. Kami dulu manada peluang best macam kamu. Mama mungkin ada tapi Baba takda pun. So kamu sangat beruntung sebab ada keduanya untuk bagi semangat secara live. Jadi result kamu kenak gempak segempaknya dari kami la ^___^ Kakak bagi semangat dari jauh jak. OK?

Kakak tunggu kamu datang bercuti di sini. Mana kamu pergi kakak bawak. Cakap jak nak pergi mana. Makan pun no hal punya la. Tapi baba la yang support duit. Hehe. All the best si bontot :P

1 comment:

AdikBongsu said...

salam,kak! kmk pon SPM jwk.. hehehe...
ecah tok.. :P