Pages

Thursday, November 10, 2011

Takda Tajuk Kot

Minggu memecahkan otak dan minda. Mendarahkan tangan dengan tinta. Senyum yang kelat lagi berganda. Serta hiperbola yang berlebihan tak cukup gula. Penulis dah tak tahu nak cerita dari mana. Haha.

Gaya dah macam manusia putus fius punya ayat kat atas tu. Tapi serius memang otak sekarang tengah &^%%$^ tak taw nak terangkan macam mana. Minggu peperiksaan tapi takda la berat sangat. Soalan Insya Allah memang jawab dengan penuh keyakinan sebab persediaan yang cukup telah dilakukan untuk di bawa ke dalam dewan peperiksaan.

Tapi otak penuh dengan pemikiran yang tak putus sehingga migrain telah berlaku. *Ok, penulis mula mengarut*

Banyak benda yang penulis perhatikan sekarang. Bermula dari dalam diri penulis sendiri hingga orang di sekeliling. Terkadang sempat terfikir, cukupkah bekalan kami?
Terkadang lebih banyak mengadu dari bertindak. Terkadang lebih banyak berkomentar dari bekerja. Terkadang terlalu memerhatikan masalah dunia yang remeh daripada melakukan kerja - kerja yang besar. ( mode: muhasabah diri )

Dan itulah manusia. Jika tidak di ingatkan selalu, maka wujudlah segala terkadang di atas. Sehingga akhirat di abaikan, dunia di capaikan. ( faham ke? )

Post kali nie mungkin terlalu berselirat atau mungkin memang tersurat bagi yang bijak pandai. Apa yang pasti, penulis tak mampu untuk menulis panjang lebar dengan menjelaskan maksud fikiran penulis. Sebab di atas hanyalah ayat - ayat yang keluar dari otak dan bukan dari hati. Heh?

Baik, penulis berhenti di sini sebelum semakin banyak ayat - ayat stress yang terkeluar. Bagi yang tak faham, sila faham - faham la sendiri :P

No comments: