Pages

Saturday, March 13, 2010

Perasaan Daku Ketika Ini

Huh??bunyi macam tengah sedih jea kan?? Haha. Tapi memang penulis rasa macam nak nangis jea sekarang. Sebab apa penulis pun kurang tahu. Pelik kan? Huhu. Mungkin banyak sangat urusan yang perlu di urus tapi sampai sekarang tak selesai – selesai. Kalau boleh penulis tak nak la cerita dalam blog nie sebab takut ada yang bimbang. Tapi blog la tempat yang paling sesuai untuk penulis nak melepaskan geram. Huhu.


baby nie pun reti geram apatah lagi penulis kan??hoho


Geram? Ya, memang penulis geram. Geram dengan seseorang yang tak reti nak terus terang. Yang rasa macam dia serba boleh dalam mengurus semua perkara. Penulis tak nak la marah – marah tapi dah lama sabar. Kalau lama sangat bersabar, last2 meletup juga kan? Nasib baik la meletup dalam blog jea. Kalau meletup pakai mulut cne? Boleh jadi mulut nie tak henti – henti pot pet pot pet. Hah, time tu hanya Allah dan orang yang betul – betul kenal penulis jea tahu.


Memang orang tu dah bersusah payah tolong uruskan semua, tapi dalam masa yang sama dia kena kongsi dengan penulis dan rakan – rakan yang lain. Apa masalah yang timbul boleh selesaikan sama – sama. Biar diri tu tak rasa terbeban. Penulis dengan yang lain pun tak nak menyusahkan, dan tak sedap hati juga bila orang tu urus hal semua nie sorang – sorang dia. Tapi nak buat camne kan? Bila di sms tak pernah di balas. Bila berjumpa dan di tanya, tak pernah nak jawab. Siapa tak geram? Ingat penulis nie hati batu ke takda perasaan. Huh! Sabar pun ada tahap dia juga.


Besok ada perjumpaan dengan semua yang terlibat. Nak bincang perkara nie dengan baik. Penulis harap sangat la semua berjalan dengan lancar. Jangan ingat kami berdiam diri sebab tak nak tolong uruskan. Kami berdiam diri sebab korang semua tak nak bagi kerjasama. Dan sekarang, tindakan perlu di ambil secepat mungkin. Besok tak nak salah kan siapa – siapa. Tapi nak bincang tindakan yang patut di dilakukan dan pastikan tindakan tu betul – betul berjalan dengan lancar. Dan tak nak ada sifat egois dan menang diri esok! Harap sangat penulis tak meletup la besok depan – depan manusia tu. Huhu.


“ Ya Allah, KAU bantulah hamba – hamba MU ini. KAU bantulah agar segala urusan kami esok berjalan dengan lancar. KAU bantulah kami agar esok kami memperoleh jalan keluar yang kami cari selama ini. Tolong Ya Allah. Hanya ENGKAU yang mampu aku mohon pertolongan. Amin.. ”


~mengharapkan doa kalian~

2 comments:

bintufadeen said...

bile baca ttg ni..
ak tringat mcik hlqt ak(Dr.Zulaiha) ckp...jgnlah mnahan marah krna suatu saat nnti kau pasti akn melepaskn kemarahan itu..teteapi REDHALAh..krna..once u redha,there`s no question anymore...redhalah bhwa di luh mahfuz sudah tertulis ujian2 itu buat kamu..ujian-ruang utkmu mnjdi seorg yg kuat dan penyabar :)
peringatan buat diri sndiri juga :)

pRincEssaLiE said...

hehe...
thanks timah...
btw benda nieh mmg dh settle sepenuhnya poon.... (^__^)